zondag 8 mei 2016

Het kleuterjournaal: wij hebben super-mama's!



Lieve mama’s,
<3 Eerst en vooral een gelukkige moederdag <3 
De kleuters hebben allemaal iets over hun allerliefste mama verteld aan ons.
Heel veel leesplezier.
(dit is letterlijk geschreven hoe ze het hebben gezegd J )


Iliyo over zijn lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Naar de zee en ook bloemen plukken. Ik geef ook graag zoentjes en knuffels aan mama. Wandelen en handje geven.
Mama vind ook leuk dat zus niet meer met de bal mag spelen, want is mijn bal. Fietsen met de spidermanbrommer is ook leuk.
-       wat eet je mama graag?
Worstjes en frietjes en mijn papa eet graag frikandellen van de frituur
-       wat is jouw mama haar beroep?
Mama moet werken. Ze werkt in een winkel. Ze verdient centjes voor de telefoontjes.


Nora over haar lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Naar de dierentuin gaan. De giraf is mijn lievelingsdier, bij mama ook. Bij papa en zus een olifant. Ik wil nog meer naar de dierentuin gaan.
-       wat eet je mama graag?
Boontjes en ze drinkt graag koffie. Ik eet graag spaghetti. Soms maakt mama het eten klaar, soms papa. Mama maakt de lekkerste spaghetti van heel de wereld.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Koffie drinken. Ik was naar mama haar werk en zag daar koffie en water. Ze speelt soms op haar werk maar er zijn daar geen puzzels.


Ruben over zijn lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Op de i-pad spelen samen met mama. Ijsjes eten en frambozen met snoepjes. Ook kleuren is leuk met mama, ze kan dat goed.
De autobaan is heel leuk!
-       wat eet je mama graag?
Wortels, champignons, frietjes, stoofvlees, kroketjes en worstjes. Weet je dat papa altijd ons eten klaarmaak want wij eten boterhammen op school.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Mama gaat nog naar school, ze schrijft heel veel, ik kan het niet weten want ik kan nog niet lezen. Mama is flink op school maar ik weet niet hoe haar juf noemt..


Lieke over haar lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Spellekes spelen, monopolie.
Ik weet één stukje, als je in de gevangenis bent dan moet je wachten tot je vriendje je helpt. De rest weet ik niet meer. Mano en papa vinden dat ook leuk. Heb ook een spelleke van Plop, zo heb ik er twee. Eentje van de bus en eentje die je moet zoeken.
-       wat eet je mama graag?
Champignons eet ze graag. Ijsjes als het warm is, dan raketijsjes en aardbei en vanille en bananenijs. Mmm ja dat is lekker.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Gewoon een beetje praten met haar baas. Ik weet niet over wat, ik ben geen mens eh.


Yinthe over haar lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Kleuren en samen op de computer spelen. De baby is er bijna, dan zijn we met drie meisjes en twee jongens thuis. De meisjes zijn gewonnen. Met popjes spelen vind ik ook leuk maar mama kan niet goed opruimen.
-       wat eet je mama graag?
Rode kool, spaghetti en frietjes. Mensen denken dat mijn mama heel veel eet maar er is een baby in heee, aja. Rijst eet ze ook graag en patatjes en vlees ook.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Mama gaat nog naar school en ook naar het werk en ze is ook een mama.
Mijn mama wil juf worden van de niet- kleuters. Ik wil ook juf worden maar dan van mijn mama.



Keenan over zijn lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Spelletjes spelen en verstoppetje spelen. Puzzelen van “pakkeshow”. Dat is: ze redden iemand die in nood is maar die puzzel heb ik niet, ik wil die wel.
-       wat eet je mama graag?
Eummm… mijn mama eet graag wortels en erwten en chocolademelk en de rest weet ik niet goed meer maar ze eet wel heel flink. Veel vitamientjes dan ga je snel groot worden.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Ze werkt in de crèche, daar zijn kleine kindjes.
Ze zorgt voor de kindjes, maar ik ben wel haar kindje. Ze is mijn mama, alleen van ik.


Daniël over zijn lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Mama lief.
-       wat eet je mama graag?
Koekjes.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Neen, weet niet.


Aaron over zijn lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Spelletjes spelen met mama. Spelletjes spelen van Barbapapa maar dat heb ik niet. Kleuren is ook leuk en bloemen plukken voor haar. Ze is lief.
Ook samen spelen met Woody, dat is onze poes ze is wit en zwart. Ze mag wel niet bijten en krabben van mama maja dat is zo, dat is niet leuk.
-       wat eet je mama graag?
Koffie, neen toch dat is om te drinken. Confituur denk ik, neen ik weet het niet ik zal het haar eens vragen.
Neen wacht, ik weet het! Patatjespuree en ze ziet ook graag bloemetjes en hartjes. Tomatenpuree vindt ze ook lekker.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Mama leest met haar kindjes, ze werkt op mijn school. Ze is een juf, een lieve juf van de kindjes die al groot zijn. Later wil ik in haar klas zitten als ik groot ben. Zou dat mogen denk je als ik goed luister?

 Kamil over zijn lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Spelen met mijn veel auto’s. Ik heb een tapijt om met de auto’s te rijden. Mijn mama is lief. Ik geef haar graag zoentjes.
-       wat eet je mama graag?
Mama eet graag spaghetti met groentjes. Rode saus. Ik eet dat ook graag. Mijn papa noemt Tim. Ik eet flink. Als we straks naar het restaurantje gaan is er dan spaghetti?
-       wat is jouw mama haar beroep?
Ze kan niet lopen. Been is gebroken. Als been geen pijn meer doet kan ze lopen, dan is ze juf van de grote kindjes.


Anastasia over haar lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Spelen.
-       wat een je mama graag?
Frietjes.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Weet niet.


Joaquin over zijn lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Knutselen en schilderen en met de plasticine spelen. Mijn mama is erg lief.
Verkleden doe ik ook graag in een piraat, mama was ook een piraat op het feest op school.
Weet je? Ik heb al eens een varken geschilderd en die schilderij is al kapot, er had iemand in gebeten, dat was Jordi.
-       wat eet je mama graag?
Fishsticks, ik ook met saus met groentjes. Mama eet ook graag snoepjes, spaghettisnoepjes.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Ze werkt in Brussel en soms ook in Brugge. Ze vangt uilen en lang geleden was die gestorven en nu leeft die terug. Gek e?


LiLi over haar lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Naar de speeltuin gaan en naar het bos en naar de zee.
Toen ik naar de speeltuin ging was dat met Martha, mama, Kamil en tante Flo. Dat was het, dat zijn mijn vriendjes.
Tutus gaat keer naar mijn feestje komen en ook Esmée.
-       wat eet je mama graag?
Spaghetti en groentjes. Koekjes met chocolade zijn niet zo gezond he?
-       wat is jouw mama haar beroep?
Ze gaat naar school, ze is een juf van de grote kinderen. Kleintjes zijn wel flinker he!


Matteo over zijn lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Knuffelen en zoentjes geven. Slapen. Eten. Spelen. Met de bus.
-       wat een je mama graag?
Patatjes. Beren gegeten, ik en mama. Snoepjes.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Soms naar huis met bus. Naar werk gaan. Ik weet niet


Mohamed over zijn lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Spelen en zoetjes geven. Mama is lief. Naar speeltuin gaan.
-       wat eet je mama graag?
Tomaat. Mama eet flink.
Koekjes en snoepjes das lekker.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Allemaal  baby’s thuis. Ik ben groot. Die wenen veel, ik niet.


Alexis over haar lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Spelletjes spelen van de kipjes en de diertjes. Papa speelt dan ook mee. Kleine zus niet, ze is te klein en pakt alles af. Als ik aan het pakken ben dan wil ze dat afpakken. Dat is soms lastig. Ik heb twee puzzels, neen drie. Van Mowgli, Mickey Mouse en beer.
-       wat eet je mama graag?
Groentjes, broccoli eum spaghetti, allemaal gezonde dingen. Geen snoepjes want dat lust ze niet.
- wat is jouw mama haar beroep?
              Mijn mama werkt in het nieuwe huis. Nu hebben we twee huizen. Wij hebben
              dat omdat wij dat willen. Het nieuwe huis is wel heel mooi, het mooist. Ik wil
              er al wonen.


Lilia over haar lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Spelen op de speeltuin en eten.
-       wat eet je mama graag?
Frietjes, taartjes en snoepjes.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Ja, het huis mooi maken en eten maken.


Fjorre over zijn lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Spelen van de dieren. Cakejes maken. Dat is moeilijk hoor, jij kan dat niet. Ik wel omdat ik dat zo graag doe. Ook boekjes lezen, mijn lievelingsboek is van Kapitein Muis. Samen met mama boekjes lezen is leuk.
-       wat eet je mama graag?
Frietjes, paprika, pannenkoeken, cakejes, wortels. Alles, ze is flink.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Op de computer werken, bij vrienden op werk komen.



Elda over haar lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Gaan zwemmen, een beetje blaadjes pakken, roze blaadjes. Voor de vogeltjes eten maken. Beetje fietsen. Ik heb een fiets met alle kleuren van de regenboog.
-       wat eet je mama graag?
Frietjes van de frituur met frikandel.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Centjes verdienen en betalen.


Özcan over zijn lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Spelletjes spelen en snoepjes eten. Ook fietsen.
-       wat eet je mama graag?
Patatjes en snoep.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Weet ik niet, spelen met mama.


Alyssa over haar lieve mama:
-       wat vind je leuk om samen met je mama te doen?
Spelen!!! Zakdoekje leggen ( Alyssa zingt het liedje)
Melkje drinken, tablet, samen met Mona en mama naar de speeltuin gaan. Nageltjes lakken en tenen lakken en haartjes mooi doen. Mijn mama heeft lang haar, zoooo lang en mooi.
-       wat eet je mama graag?
Spaghetti, sla, tomaat, chocolademelk, nog sla, peren en kaas en snoepjes en nog zoveel meer en chocolade. Ik eet ook graag chocolade, de witte.
-       wat is jouw mama haar beroep?
Mijn mama werkt bij zijn vrienden, ze werkt daar. Ze verkoopt zeepjes en dan komt Bobonne mij halen. En dan gaan we fietsen. Ze  werkt in Gent daar zijn er heel veel winkels.

Dikke zoen van ons allemaal!
We zijn heel trots dat jullie onze mama’s zijn en onze ogen fonkelden toen we over jullie aan het vertellen waren.
Gelukkige moederdag!

 xXx


Onze fotoshoot:





                                       


 











                                       








Geschenkje in klei boetseren











Schilderen





 Naar wat zijn deze twee op zoek?






Heel trots op hun lampje 




Wij houden van onze lieve mama's, hartjes in overvloed voor jullie! <3 





Een kasteel bouwen voor mijn mama dacht Fjorre











WAUW! wij deden iets geks! 
1 afspraakje: de ogen mochten NIET open. Dikke bravo, jullie oogjes waren goed dicht :)









Een boeketje bloemen schilderen voor onze mama's










Laatste afwerking voor het geschenkje




Kettingen maken, daar houden onze mama's van











Geen opmerkingen:

Een reactie posten